środa, 15 listopada 2017

Poznałyśmy się dzięki książce

 Przyjaciółki z księgarni i boiska
Jan Wędzikowski SP w Strzelcach
  Pewnego dnia przechodziłam obok księgarni i zobaczyłam płaczącą dziewczynkę wychodzącą z księgarni bez książki. Podeszłam do niej i zapytałam co się stało. Ona odpowiedziała, że nie było jej ulubionej książki. Spytałam o tytuł książki. powiedziała, że "Tajemnica mieczy". Ja wypożyczyłam tę książkę z biblioteki i zaproponowałam nowej znajomej, że jej tę książkę pożyczę.
   Gdy dziewczynka oddała mi książkę powiedziała, że bardzo jej się podobała i zapytała czy pogram z nią w piłkę nożną. Odpowiedziałam, że jasne, ponieważ interesuję się piłką nożną.
   Na placu było sporo innych dzieci, które grały z nami. Gdy jeden z zawodników faulował Julitę, ta zaczęła płakać. próbowałam ją uspokoić, lecz miała zdarte kolano i łokieć. Pobiegłam do domu po plaster i wodę utlenioną. Poszłam na boisko i ją opatrzyłam. Od tego czasu jesteśmy przyjaciółkami.

Amelia Szymańska
Szkoła Podstawowa nr 3 w Mogilnie